دلمشغولی های مسافر راه مانده

دلمشغولی های مسافر راه مانده

مجموعه سروده های این سالهای من - کوروش آسمانی- میم صاد
دلمشغولی های مسافر راه مانده

دلمشغولی های مسافر راه مانده

مجموعه سروده های این سالهای من - کوروش آسمانی- میم صاد

مسافران یک اشتباه تاریخی

از همان روز اول...

قراری نداشتیم؛مداری نداشتیم

ما مسافران یک اشتباه تاریخی هستیم!

که از بد حادثه

در یک ایستگاه

 بی همسفر و مقصد

روی یک صندلی نشستیم

از همان روز اول!

قراری؛

مداری...

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

بی خوابی

نمیدانم چرا نور خیابانها این اندازه کم است؛

اینهمه آدم با صورتهای سیاه...

امان از بی خوابی!

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

من و تو 6

من و تو...

هر دو ورقهای بر باد رفته یک داستان غم انگیزیم

که آدمهای آن در حسرت پریدن

یکی یکی پرپر شدند

تا

نوبت پرواز به ما رسید...

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

روزگار2

روزگـــــــــــــــار...

معلمی آسان گیر و سخت آزمون ست؛

بود و نبودنت مهم نیست

حساب جفتش را باید پس بدهی

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

غروب

غروب است و ...

آدمی هزار حرف پشت سر دلتنگی اش درآورده

نمیداند این عقربه های بی احساس

به کدام وعده خود عمل میکنند...

عاشقی که منتظر قرارش است

یا معشوقی که در آغوش یارش آرمیده...

نمیگذرد انگار!

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

بازگشت -تکرار-

فصل های زندگی من

بی درنگ به عقب باز میگردند

و پشت هر بهاری

زمستانی سرد تر...

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

قرمز من

من آن رنگ قرمزی را دوست دارم

که با تو بیاید...

آخر تو به آن قرمز خوب میآئی

به

 من-

 بیشتر

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

آدمی تنهاست

چقدر آدمی سعی میکند تنها نباشد...

و برای این تنها نبودن

چه رنجی میکشد در تنهائی خویش

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

روزهای خوشبختی

کف دریای شمال ...

دو قایق به گل نشسته

مدام از روزهائی میگویند

که یادشان نمی آید...

درست مثل من و تو

وقتی از خوشبختی و روزهای خوب بگوئیم

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

نشانی رویا

-من-

نشانی رویاهایم را آورده ام...

فقط این خط خطی ها

همینها که اینجا کشیده ام

نام کسی بود که

بگذریم

من نشانی رویاهایم را آورده ام

و چقدر سخت است

بی آن- نام

به جائی رسید

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

معجزه 2

من به معجزاتی ایمان دارم

که بی پیامبر

از چشمان تو نازل شوند...

بی حساب و کتاب هم میشود ایمان آورد

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

حروف رمز

شعر...

حروف رمز گفتگوی ماست که

جز تو همه

معنایش را

میفهمند!

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

تجسم رویا

تو نه آئینه ای

نه شمعدانی

فقط گاهی بیشتر از آنچه باید باشی دیدمت

انگار همان بهتر

که سایه ای باشی

هرازگاهی

شبحی... روحی...

تصویر کج و کوله ای روی دیوار

همینی دیگر

ببین چقدر راست میگویم

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

زندگی7

زندگی؛

 یک بازی کاملا جدی است...

کوروش آسمانی

"از مجموعه امروز هم گذشت"

غربت

غربت معنای دقیق نگاه کردن به چشمان توست

وقتی جای جای این سرزمین

اثری از لهجه مادری ام ندارد

نه عشق

نه مهر

و نه نام آدمی

کـــوروش آسـمانی