دلمشغولی های مسافر راه مانده

دلمشغولی های مسافر راه مانده

مجموعه سروده های این سالهای من - کوروش آسمانی- میم صاد
دلمشغولی های مسافر راه مانده

دلمشغولی های مسافر راه مانده

مجموعه سروده های این سالهای من - کوروش آسمانی- میم صاد

با من از دوست داشتن نگو

من در میان تبار خود

بی باور ترین شمال نشینم...

با من از دوست داشتن نگــــــــــــــو!

کوروش آسمانی

رنگی نشوید

یادت باشد این نوشته کنارم را ندیده نگیری ...

"مراقب باشید رنگی نشوید"

مراقب باش!

کوروش آسمانی

فرصت پرواز

هیچ فرصت پرواز دارد

پرنده در دام جا مانده؟

حال من است

وقتی میدانم هستی و ...

فراموشم کرده باشی

"کوروش آسمانی"

تنهائی5

تنها که باشی

باد هم سر به سرت میگذارد

بی دلیل و بی قاصدک

بر شیشه میکوبد و ...

خب تنهائیست دیگر!

"کوروش آسمانی"

 

عصر انجماد

همین خورشید علاقه هم که از آسمان دلم بیفتد...

همین باریکه گرما و...

 لاغر شعله آخرش

یخبندان دلت را چه خواهی کرد

"کوروش آسمانی"

تعارض رفتاری

آدم میماند مهربانی اش را باور کند...

یا ترس یک جفت شاخ روی سرش را!

گاو را می گویم

حیوان مهربان است و خبر از روی سرش ندارد...

هرچه تعظیم میکند "بد" تعبیر میکنند

بلا نسبت شما حال و روز بعضی از ماست!

"کوروش آسمانی"

تقویم نبودن

تقویم نبودنهایت

بیش از روزهای یک سال شده

نمیدانم باید دست به دامان شمس و قمر شوم

یا بهار و زمستان

هرچه هست

به اندازه کافی...

نبوده ای

 کوروش آسمانی

تنهائی واگیر دارد

تنهائی

یک بیماری واگیردار است

از پنجره و درخت و ماه گرفته ام

و به شعرهایم سرایتش میدهم...

تنهائی واگیر دارد

واگیر!

کوروش آسمانی

گمشده2

تو رفتی 

و پس از تو

هیچ قاصدک راه گم کرده ای

برشانه ام ننشست

کوروش آسمانی

روزگار نو

راننده تاکسی درست میگفت

نه قیافه ام به مسافر میماند

نه مقصدم

انگار همان اول اشتباه سوار شده باشی

و روزگار تاکسی بدون راننده ای

که بی مقصد میبردت

کوروش آسمانی

انتظار9

باور کن از دهان نمی افتد

این احساس ناب خواستنت

با فاصله و فیصله

حال به احترام روزهای نیامده

کلاه حصیری ام را بر میدارم

و رو به راهه غروب...

یک عمر

تمام قد به انتظار می مانم

کوروش آسمانی

تعارف جمع

ما در تنهائی خود گزیده مان خوشیم

شما را به همان جمع دلخواهتان

اینقدر به ما

جمع تعارف نکنید

تا خودمان را گم کنیم

کوروش آسمانی

انتخاب

بی تو  ابهام بیداد میکند...

من و تردید هزار کلمه

که تنها یکی شان باید انتخاب شوند

و احتمال هرکدامی هست

جز "تو"

کوروش آسمانی

 

 

دنیای بی نشان

در من

نشانی صدها بغض فرونشانده است

که هریک به تسلسل دیگری

روزی فریاد برمی آورند

تا نام کسی را

به گوش برسانند

در من... نشانی دنیائی بی نشان است.

در من...

کوروش آسمانی